در این جلسه خانم میرامینی به معرفی بازی از منظر تربیتی پرداختند که سرفصل مباحث مطرح شده در ادامه می آید:
بازی راهیست جهت آماده شدن برای زندگی، همۀ زندگی کودکان بازیست، پس زندگی کودکان را به بازی نگیریم!
انواع بازی ها:
– بازیهای بدون ابزار که تکیه بر کلام و حافظۀ شنیداری دارند.
– بازیهای با ابزار که نیاز به وسیله یا همان اسباببازی (مفید / مضر) و خلاقیت دارند.
بازیهایی که برای افزایش حواس پنجگانه و تقویت انواع هوش ها بکارمی روند، را بازی مفید می گویند.
هوش را به دو نوع شناختی (که تنها %۲۰ عامل موفقیت و پیشرفت است) و هوش هیجانی (همان هوش اجتماعی) تقسیم میشود. هوش هیجانی بیشترین عامل موفقیت در زندگی است و برخلاف هوش شناختی قابل ارتقا ، اصلاح و تغییر است.
هوش را می توان به صورت دیگری هم تقسیم بندی کرد:
تصویری
زبانشناختی
منطقی (ریاضی)
موسیقیایی
جسمی حرکتی
میان فردی
دورن فردی
طبیعت
در نهاد هرکس دست کم یکی از این انواع هوش وجود دارد. پس یقیناً هر فردی می تواند با پرورش و تقویت آن مورد خاص، در شغل بخصوصی، و یا تحصیلات ویژهای موفقتر عمل کند.